(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Pierwotne leczenie kanałowe w przypadku zapalenia i zakażenia lub martwicy miazgi zęba

Leczenie biologiczne (odwracalne) miazgi

W przypadku wystąpienia początkowegoodwracalnego zapalenia miazgi istnieje możliwość leczenia biologicznego. Podczas wizyty usuwana jest przyczyna choroby, którą zwykle jest próchnica. Następnie ubytek zostaje zabezpieczony specjalnym preparatem ochronnym i wypełniającym ząb. Metoda ta daje ogromną szansę zachowania żywego, naturalnego zęba, dlatego tak ważne są regularne przeglądy stomatologiczne, podczas których wychwycony zostaje ubytek próchnicowy.

Leczenie nieodwracalnych zapaleń miazgi

Nieodwracalne zapalenie miazgi powstaje w wyniku toczącego się przez dłuższy czas stanu zapalnego. Leczenie kanałowe polega na usunięciu chorej miazgi z komory i kanału korzeniowego zęba, a następnie mechanicznym poszerzeniu i odkażeniu kanałów oraz szczelnym ich wypełnieniu specjalnymi materiałami. Komfort leczenia zapewniony jest poprzez podanie Pacjentowi znieczulenia, które likwiduje doznania bólowe.

Leczenie martwicy miazgi lub zgorzeli

Leczenie martwicy miazgi lub zgorzeli polega na usunięciu martwiczych tkanek, poszerzeniu kanałów oraz zastosowaniu silnych środków odkażających. Leczenie takiego zęba jest bardziej skomplikowane, ze względu na to, że zazwyczaj patologicznie zmieniona została już okolica okołowierzchołkowa, gdzie rozwijające się bakterie mogą stanowić zagrożenie dla całego organizmu. Konieczne jest wówczas odpowiednie wyjałowienie kanałów przed ich wypełnieniem (płukanie podchlorynem sodu, wodą utlenioną). Leczenie jest dłuższe i bardziej skomplikowane. W przypadku obecności powikłania w postaci ropnia, konieczne jest jego chirurgiczne nacięcie i/lub podanie doustnie antybiotyków.

Leczenie zapaleń tkanek okołowierzchołkowych

Leczenie zapalenia tkanki okołowierzchołkowej, czyli tkanki otaczającej korzeń zęba, przebiega podobnie jak leczenie w przypadku martwicy miazgi, często wymaga jednak zdecydowanie większej liczby wizyt i znacznego rozłożenia ich w czasie, np. co 3 miesiące i regularnej kontroli radiologicznej.

Telephone reservation
Email reservation

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.