(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Powtórne leczenie kanałowe - w przypadku utrzymujących się dolegliwości bólowych, przewlekłego stanu zapalnego kości lub przed planowanymi pracami protetycznymi

Powtórnego leczenie kanałowego wymaga ząb sprawiający problemy mimo wcześniejszego leczenia kanałowego. Najczęściej są to dolegliwości bólowe, które skłaniają Pacjentów do wizyty u stomatologa, ale zdarza się, że ząb wcale nie boli, a procesy patologiczne uwidaczniają się na zdjęciu RTG zębowym lub pantomogramie. Jest to najczęściej zmiana okołowierzchołkowa, czyli zakażenie i związany z nim stan zapalny tkanki kostnej wokół wierzchołka zęba. Zmiana okołowierzchołkowa po wielu latach może przekształcić się w torbiel, która również zwykle nie daje żadnych dolegliwości bólowych.

Źródłem procesów patologicznych i dolegliwości zębów po leczeniu kanałowym są:

• bakterie pozostawione w kanale lub w okolicy okołowierzchołkowej

• występowanie kanałów, które nie zostały odkryte przy pierwotnym leczeniu kanałowym

• kanały które nie zostały do końca wyleczone z uwagi na trudny dostęp oraz brak możliwości technologicznych (mikroskopy są w użyciu dopiero od  kilku lat)

• złamane narzędzie endodontyczne zalegające w korzeniu

• ponowna głęboka próchnica zęba

• przeniesienie zakażenia z innych, sąsiadujących korzeni

• złamanie/pęknięcie korony

Ponowne leczenie kanałowe przebiega dość podobnie do pierwszego, choć dość często bywa znacznie bardziej skomplikowane, głównie z uwagi na jego nietypowość. Pierwszym krokiem po dokonaniu dokładnej analizy przypadku jest ponowne otwarcie zęba. Następnie stomatolog oczyszcza kanały, sprawdzając za pomocą mikroskopu czy nie ma dodatkowych nieoczyszcznych kanałów. Do tak opracowanych kanałów przygotowanego zęba wprowadzany jest materiał wypełniająco - uszczelniający – gutaperka a następnie ząb jest odbudowywany za pomocą wypełnienia bądź korony.

Telephone reservation
Email reservation

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.