(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Powtórne leczenie kanałowe - w przypadku utrzymujących się dolegliwości bólowych, przewlekłego stanu zapalnego kości lub przed planowanymi pracami protetycznymi

Stomatolog Szczecin

Powtórnego zabiegu endodoncji wymaga ząb sprawiający problemy mimo wcześniejszego leczenia kanałowego. Najczęściej są to dolegliwości bólowe, które skłaniają pacjentów do wizyty u stomatologa - choć zdarza się też że ząb wcale nie boli, a procesy patologiczne uwidaczniają się dopiero na zdjęciu RTG zębowym lub pantomogramie (stąd warto odwiedzać  gabinet w celu regularnych kontroli). Jest to najczęściej zmiana okołowierzchołkowa, czyli zakażenie i związany z nim stan zapalny tkanki kostnej wokół wierzchołka zęba. Taka zmiana po wielu latach może przekształcić się w torbiel, która również zwykle nie daje żadnych dolegliwości bólowych.

Źródłem procesów patologicznych i dolegliwości zębów po leczeniu kanałowym najczęściej są:

• bakterie pozostawione w kanale lub w okolicy okołowierzchołkowej
  • występowanie kanałów, które nie zostały odkryte przy pierwotnym leczeniu
  • kanały które nie zostały do końca wyleczone z uwagi na trudny dostęp oraz brak możliwości technologicznych (mikroskopy są w użyciu dopiero od  kilku lat)
  • złamane narzędzie endodontyczne zalegające w korzeniu
  • ponowna głęboka próchnica zęba
  • przeniesienie zakażenia z innych, sąsiadujących korzeni
  • złamanie/pęknięcie korony

Ponowne leczenie kanałowe przebiega podobnie do pierwszego, choć dość często bywa znacznie bardziej skomplikowane, głównie z uwagi na jego nietypowość. Pierwszym krokiem po dokonaniu dokładnej analizy przypadku jest ponowne otwarcie zęba. Następnie stomatolog oczyszcza kanały, sprawdzając za pomocą mikroskopu czy nie ma dodatkowych nieoczyszczonych kanałów. Dalsza część zabiegu przebiega tak jak normalne leczenie endodontyczne - do opracowanych kanałów przygotowanego zęba wprowadzany jest materiał wypełniająco-uszczelniający (gutaperka), a następnie ząb jest odbudowywany za pomocą wypełnienia bądź korony.

Dentysta Szczecin - Zarezerwuj wizytę

Rezerwacja telefoniczna
Rezerwacja online

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.