(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Usuwanie złamanych narzędzi kanałowych

Podczas opracowywania kanałów korzeniowych, szczególnie zakrzywionych lub niedrożnych, może zdarzyć się powikłanie w postaci złamania narzędzia kanałowego, którego fragment zaklinowuje się podczas próby jego wycofania z kanału. Podstawowy problem wynikający z obecności złamanego narzędzia w kanale to brak możliwości udrożnienia kanału, a tym samym właściwego opracowania, oczyszczenia i wypełnienia kanału. W świetle kanału zęba za złamanym narzędziem wciąż są bakterie, których pozostawienie niesie za sobą ryzyko niepowodzenia leczenia endodontycznego. Dlatego złamane narzędzie wymaga wyjęcia, co najczęściej jest procedurą trudną, skomplikowaną i nie zawsze kończy się powodzeniem. Z tego względu do usuwania większości pozostawionych w kanale instrumentów potrzebne są odpowiednie umiejętności oraz odpowiedni sprzęt, czyli mikroskop zabiegowy i urządzenie ultradźwiękowe z zestawem specjalistycznych końcówek. Klinika stomatologiczna dr Gajda wyposażona jest w najnowszej klasy mikroskop zabiegowy - produkt szwajcarskiej firmy Kapsch, umożlwiający pracę w dużym powiększeniu oraz urządzenie ultradźwiękowe firmy EMS. Lekarze endodonci dysponują dużym doświadczeniem w zakresie wyjmowania złamanych narzędzi kanałowych. Nasza oferta jest skierowana zarówno do Pacjentów, którzy mają ząb ze złamanym narzędziem, jak i do lekarzy stomatologów z innych gabinetów stomatologicznych, którzy chcieliby skierować do nas Pacjenta z tego typu powikłaniem.

Telephone reservation
Email reservation

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.