(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Usuwanie złamanych narzędzi kanałowych

Protetyka Szczecin

Podczas opracowywania kanałów korzeniowych - szczególnie zakrzywionych lub niedrożnych - może zdarzyć się powikłanie w postaci złamania narzędzia kanałowego, którego fragment zaklinowuje się podczas próby jego wycofania. Podstawowym problemem wynikającym z obecności złamanego narzędzia jest brak możliwości udrożnienia kanału - a tym samym właściwego opracowania, oczyszczenia i wypełnienia. W zębie za złamanym narzędziem wciąż są bakterie, których pozostawienie niesie za sobą ryzyko niepowodzenia leczenia endodontycznego.

Dlatego złamane narzędzie wymaga wyjęcia - co najczęściej jest procedurą trudną i nie zawsze kończy się powodzeniem. Z tego względu do usuwania większości pozostawionych w kanale instrumentów potrzebne są odpowiednie umiejętności i sprzęt - czyli przede wszystkim mikroskop zabiegowy i urządzenie ultradźwiękowe z zestawem specjalistycznych końcówek. Klinika stomatologiczna dr Gajda Szczecin wyposażona jest w najnowszej klasy sprzęt - produkt szwajcarskiej firmy Kaps - umożliwiający pracę w dużym powiększeniu oraz urządzenie ultradźwiękowe firmy EMS.

Dentysta Szczecin - Zarezerwuj wizytę

Rezerwacja telefoniczna
Rezerwacja online

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.