(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Periodontologia

Profilaktyka i leczenie paradontozy.

Dentysta Szczecin

Periodontologia zajmuje się profilaktyką i leczeniem paradontozy – chorób dziąseł i innych tkanek otaczających zęby. Do najczęstszych dolegliwości spowodowanych tą chorobą należą: krwawienia z dziąseł, nadwrażliwość zębów oraz przykry zapach z ust. Nieleczone powodują nasilające się w czasie rozchwianie zębów, niekiedy ich przemieszczenie lub wydłużenie - a w końcowej fazie ubytki kości, co ostatecznie prowadzi do utraty zębów. Na tym etapie wykonanie komfortowych dla pacjenta uzupełnień protetycznych jest trudne lub wręcz niemożliwe, ponieważ ruchome protezy podobnie jak implanty wymagają podparcia kostnego. Paradontoza zwiększa również ryzyko wystąpienia różnych powikłań ogólnoustrojowych, takich jak:

• miażdżyca naczyń krwionośnych,
  • choroby serca,
  • udar mózgu,
  • przedwczesny poród,
  • zapalenie płuc,
  • zapalenie stawów

Może także niekorzystnie wpływać na przebieg cukrzycy i innych schorzeń systemowych. Dlatego jeżeli zostały zauważone u państwa objawy parodontozy, zachęcamy do wizyt konsultacyjnych w Klinice Stomatologicznej dr Gajda Szczecin. Pamiętajmy, że wczesna diagnoza jest podstawą skutecznego leczenia, które w początkowym stadium może spowolnić postęp choroby lub nawet całkowicie zahamować jej rozwój. W zaawansowanym stadium konieczne są już wieloetapowe techniki leczenia: w pierwszej kolejności usuwana jest przyczyna schorzenia, czyli stan zapalny. Polega to na oczyszczeniu powierzchni zębów z toksyn bakteryjnych za pomocą specjalnych aparatów ultradźwiękowych. Stosuje się również stymulację laserową, aby pobudzić do działania naturalne mechanizmy obronne organizmu. Terapię uzupełniają leki i preparaty do stosowania w domu.

Każdemu Pacjentowi zgłaszającemu się z objawami choroby przyzębia Klinika Stomatologiczna implanty Szczecin zapewnia kompleksową opiekę, opartą na rzetelnej wiedzy i zastosowaniu nowoczesnych metod terapeutycznych.

W ramach zabiegów periodontologicznych oferujemy:

Instruktaż higieny jamy ustnej

Skaling naddziąsłowy

Skaling poddziąsłowy

Piaskowanie zębów

Szynowanie zębów

Kiretaż zamknięty

Kiretaż otwarty

Zabiegi płatowe

Sterowana regeneracja tkanek przyzębia i kości

Zabiegi na wędzidełkach

Dentysta Szczecin - Zarezerwuj wizytę

Rezerwacja telefoniczna
Rezerwacja online

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.