Implanty stomatologiczne Szczecin

Tytanowe implanty zębowe, implantoprotetyka, wszczepienie implantów, chirurgia rekonstrukcyjna

Zarezerwuj wizytę!

Zarezerwuj on-line lub zadzwoń

Implanty zębów

Komfort i estetyka

Optymalna odbudowa uzębienia

Implanty stomatologiczne są optymalnym rozwiązaniem z medycznego punktu widzenia u niemalże każdego pacjenta. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami protetycznymi, implanty oferują dużo lepsze efekty estetyczne. Poza tym implanty dentystyczne nie wymagają opracowania i zniszczenia zębów przeznaczonych na filary. Implanty pozwalają zachować tkankę kostną w okolicy utraconego zęba. Ważne – implanty przywracają niemal 100% siły żucia! Pacjent może jeść to, co lubi, bez większych ograniczeń. Nowoczesne implanty przywracają nie tylko estetyczny wygląd, ale przede wszystkim komfort i swobodę życia.

Implanty tytanowe Camlog

Klinika dr Gajda w Szczecinie wszczepia najwyższej klasy implanty stomatologiczne szwajcarskiej firmy Camlog (jest to jeden z liderów europejskich rynków implantologicznych). Są to jedyne implanty zębowe w Szczecinie gwarantujące naszym pacjentom najwyższą jakość, bezpieczeństwo oraz znakomitą estetykę. Implanty Camlog wykonane są z czystego tytanu – obojętnego biologicznie, bezpiecznego i wytrzymałego metalu.

Pacjenci mają z reguły wiele pytań i obaw, jeśli idzie o implanty dentystyczne. Zebraliśmy najpopularniejsze pytania, a nasi dentyści przygotowali do nich odpowiedzi. Warto przeczytać! (kliknij)

Stomatologia estetyczna

Implanty dentystyczne w klinice

dr Gajdy

Implanty dentystyczne – co to jest?

Implanty stomatologiczne (implanty zębowe) to określenie, pod którym kryją się trzy elementy:

1. implant właściwy (przypominający wydrążoną śrubę)
  2. łącznik
  3. korona

Wszystkie trzy są ze sobą łączone na stałe. Implanty trwale zrastają się z kością, pełnią funkcję korzeni zębowych i nie są widoczne z zewnątrz. Za pomocą łącznika implant łączy się z koroną protetyczną. Takie rozwiązanie całkowicie odtwarza fizjologiczną funkcjonalność naturalnego uzębienia i mechanikę narządu żucia. Implanty pozwalają na odtworzenie zarówno pojedynczych braków zębów, jak i całkowitego bezzębia.

Wszczepianie implantów krok po kroku:

1. Badania wstępne

Leczenie implantologiczne zawsze poprzedza głęboka diagnostyka, na którą składają się:

• wywiad lekarski, który daje obraz ogólnego stanu zdrowia pacjenta z uwzględnieniem chorób mogących stanowić przeciwwskazania dla przeprowadzenia zabiegu, tj.: choroby serca, płuc, wątroby, tarczycy, ewentualnej cukrzycy, osteoporozy i zaburzeń krzepnięcia krwi;
  • badanie kliniczne, które obejmuje miejsce umieszczenia implantu: stan błony śluzowej (grubość, kolor, ruchomość), obecność próchnicy w pozostałym uzębieniu, stan przyzębia, stan obszaru bezzębnego (szerokość i wysokość wyrostków zębodołowych);
  • badanie rentgenowskie – zdjęcie panoramiczne, które pozwala na ocenę ilości i stanu kości mającej stanowić podłoże dla wszczepu implantu oraz rozmiar i położenie struktur anatomicznych mogących utrudniać przeprowadzenie zabiegu (dno zatoki szczękowej, jamy nosowej, kanały nerwów);
  • tomografia komputerowa, która pozwala na szczegółową ocenę w trzech wymiarach istotnych dla zabiegu czynników: gęstości kości, pozycji zębów w wyrostku zębodołowym, relacji zębów sąsiednich i przeciwstawnych, jak również ich umiejscowienia w stosunku do innych struktur anatomicznych (kanałów nerwów czy zatok szczękowych).

W przypadku zabiegów implantologicznych wszystkie powyższe cechy warunkują prawidłowy wybór implantu i jego precyzyjną lokalizację, co zapewnia pacjentowi nie tylko komfort użytkowania, ale także przewidywalny rezultat leczenia oraz skrócenie czasu zabiegu.

2. Wszczepienie implantów

Wszczepienie implantu

Zabieg wszczepienia implantu wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu jest całkowicie bezbolesny. Rozpoczyna się go od wykonania otworów w kości w ściśle określonych miejscach, w które wkręcane są implanty. Następnie zaszywa się dziąsło w celu lepszego gojenia i zmniejszenia ryzyka zakażenia. Proces gojenia, czyli osteointegracja polega na zrośnięciu się implantu z kością i w zależności od stanu szczęki pacjenta okres ten może trwać od 3 do 6 miesięcy.

Gojenie

Kiedy implant przejmuje funkcje korzenia zęba, stomatolog odkrywa powierzchnie implantu, aby na kilkanaście dni zamocować śrubę gojącą. Element ten ułatwia prawidłowe wygojenie się błony śluzowej w bezpośrednim otoczeniu implantu, jak również modeluje kształt dziąsła pod przyszłą koronę protetyczną. Po zakończeniu tego procesu można przystąpić do dalszej części leczenia, czyli odbudowy koron zębów.

Leczenie protetyczne

Leczenie protetyczne polega na pobraniu przez dentystę wycisku, a technik protetyk przygotowuje koronę, most lub protezę, którą lekarz przymocowuje za pomocą elementów łączących do zrośniętych z kością implantów.

Implanty: czas leczenia

Czas leczenia z użyciem implantów można oszacować jedynie w przybliżeniu. Bardzo dużo zależy od indywidualnych uwarunkowań/oczekiwań pacjenta i przeprowadzonych przez stomatologa badań. Łączny czas terapii liczony od momentu podjęcia decyzji o implantacji do momentu zamontowania odbudowy protetycznej na funkcjonalnym implancie wynosi przeciętnie od 3 do 8 miesięcy.

Szybka implantacja?

Istnieją procedury skracające ten czas nawet do zera, jednak wskazania do ich zastosowania są bardzo ściśle ograniczone, ponadto obciążone są większym ryzykiem niepowodzenia i koniecznością trzymania większego rygoru przez pacjenta. Szybsza operacja może okazać się bardziej kłopotliwa niż rozłożone w czasie wizyty. Zdarza się również, iż w określonych sytuacjach czas wymagany na określony etap leczenia może ulec wydłużeniu, najczęściej przez konieczność wykonania dodatkowych zabiegów, na przykład odbudowania kości przed założeniem implantu.

Chirurgia przedimplantacyjna

Regeneracja kości i podniesienie dna zatoki

Chirurgia przedimplantacyjna stanowi serię zabiegów, które mają na celu przygotowanie kości do wszczepienia implantu. Na przykład w sytuacji, kiedy występuje istotny brak dostatecznej choćby ilości tkanki kostnej lub brak miejsca koniecznego do umieszczenia wszczepu. Zabiegi sterowanej regeneracji kości lub podniesienie dna zatoki szczękowej (zobacz: chirurgia stomatologiczna) mają na celu usunięcie takich problemów i przygotowanie pacjenta do prawidłowego wszczepienia implantów.

Piezosurger – bezbolesny zabieg odbudowy

Powyższe zabiegi wykonywane są za pomocą urządzenia o nazwie Piezosurger, czyli nowoczesnego aparatu, który generuje drgania o odpowiedniej częstotliwości. Za ich pomocą kość jest odpowiednio nacinana. Ta bardzo nowoczesna technologia stomatologiczna zapewnia minimalny uraz dla tkanek podczas zabiegu oraz niezwykłą precyzję. Dla pacjenta przekłada się to na mniej bolesny zabieg i mniejsze dolegliwości po nim.

Wszczepienie

Gojenie

Łącznik

Korona

Implantoprotetyka

Nowoczesne uzupełnienia protetyczne

Rozwinięcie technologii implantologicznej otworzyło przed protetyką całkiem nowe i różnorodne możliwości terapeutyczne. Implantoprotetyka to najbardziej zbliżony do fizjologicznego stanu uzębienia sposób odtwarzania utraconych zębów. Wszczepione implanty tworzą doskonałe oparcie dla uzupełnień protetycznych, poprawiając znacząco komfort i kosmetykę w użytkowaniu szczególnie ruchomych protez.

Postępowanie protetyczne zależy od ilości brakujących zębów oraz rodzaju planowanego uzupełnienia:

Korony na implantach

Korony implantologiczne są uzupełnieniem protetycznym stanowiącym najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o uzupełnienie braku pojedynczego zęba. Główną zaletą leczenia w porównaniu do metody alternatywnej, czyli odbudowy braku zęba za pomocą mostu protetycznego jest brak konieczności szlifowania sąsiednich zdrowych zębów, a tym samym ich nieodwracalnego uszkodzenia. W celu wykonania korony na implancie, należy po zabiegu implantacji odczekać od 2 do 5 miesięcy w celu zrośnięcia się wszczepu z kością, po czym zakłada się śrubę gojącą, mającą za zadanie wygoić zranioną błonę śluzową nad implantem oraz uformować jej odpowiedni estetyczny kształt. Po upływie około 2 tygodni stomatolog odkręca śruby gojące i przykręca do implantu tzw. transfery wyciskowe. Dzięki nim możliwe jest dokładne odwzorowanie warunków w jamie ustnej i określenie pozycji implantu na przyszłym modelu odlewanym przez technika. W zależności od umiejscowienia implantu dobiera się łącznik, na którym zacementowana będzie przyszła korona – w przypadku łączników tytanowych korona porcelanowa na podbudowie metalowej, przy łączniku cerkonowym korona pełnoceramiczna. Po sprawdzeniu i zaakceptowaniu przez pacjenta kształtu i koloru powstałej korony ostatnim etapem jest zacementowanie jej na stałe w jamie ustnej pacjenta.

Mosty na implantach

Są uzupełnieniem protetycznym stanowiącym najlepsze rozwiązanie w przypadku braków zębowych w okolicy kilku sąsiadujących ze sobą zębów. Główną zaletą leczenia w porównaniu do metody alternatywnej, czyli odbudowy zębów za pomocą mostu protetycznego jest brak konieczności szlifowania sąsiednich zdrowych zębów Pacjenta, a tym samym ich nieodwracalnego uszkodzenia. W celu wykonania mostu na implantach, należy po zabiegu implantacji odczekać od 2 do 5 miesięcy w celu zrośnięcia się wszczepów z kością, po czym zakłada się śruby gojące, mające za zadanie wygoić zranioną błonę śluzową nad implantami oraz uformować jej odpowiedni estetyczny kształt. Po upływie około 2 tygodni stomatolog odkręca śruby gojące i przykręca do implantu tzw. transfery wyciskowe. Dzięki nim możliwe jest dokładne odwzorowanie warunków w jamie ustnej i określenie pozycji implantów na przyszłym modelu odlewanym przez technika. W zależności od umiejscowienia implantu dobiera się łącznik na którym zacementowany będzie most – w przypadku łączników tytanowych most porcelanowy na podbudowie metalowej, przy łączniku cerkonowym most pełnoceramiczny. Po sprawdzeniu i zaakceptowaniu przez pacjenta kształtu i koloru powstałej pracy ostatnim etapem jest zacementowanie jej na stałe w jamie ustnej pacjenta.

Proteza na implantach

Proteza częściowa lub całkowita stabilizowana za pomocą implantów przywraca estetykę naturalnego uzębienia. Implanty w wyniku połączenia z kością za pomocą naturalnego procesu gojenia tworzą podstawę, na której stomatolog umieszcza za pomocą systemu locator, systemu na belce lub koron teleskopowych protezę, która funkcjonalnie i estetycznie naśladuje utracone zęby. Wybór systemu łączącego uzależniony jest od indywidualnych warunków pola protetycznego pacjenta. W przypadku leczenia implantoprotetycznego bezzębia, czyli całkowitego braku zębów w szczęce lub w żuchwie wszczepienie już dwóch implantów w żuchwie i czterech w szczęce powoduje poprawę komfortu żucia i stabilność utrzymania protezy w jamie ustnej.

Leczenie implantologiczne może trwać kilka miesięcy, jednakże w tym czasie istnieje możliwość korzystania z tymczasowego uzupełnienia protetycznego, dzięki któremu brak zęba nie będzie widoczny. Jest to szczególnie ważne w przypadku utraty zęba w tzw. strefie estetycznej, gdzie brak zęba jest zauważalny na pierwszy rzut oka.

Zapraszamy do kontaktu

(+48) 91 433 07 76