(+48) 91 433 07 76
stomatolog Szczecin

Endodoncja

Leczenie kanałowe zębów w znieczuleniu

Endodoncja - leczenie kanałowe w gabinecie dr Gajda Szczecin

Endodoncja - kiedy jest stosowana?

Leczenie endodontyczne w gabinecie dr Gajda Szczecin inaczej kanałowe stosujemy w sytuacji, kiedy dochodzi do zapalenia miazgi (potocznie zwanej nerwem) i tkanek zębów, co objawia się silnym, przewlekłym bólem lub może przebiegać bezobjawowo. Chora miazga otwiera wrota zakażenia do tkanek otaczających ząb a stąd do niekiedy odległych narządów takich jak serce, stawy, nerki, i inne.

Aby infekcja nie rozprzestrzeniała się, niezbędne jest usunięcie chorej miazgi, a co za tym idzie pozbycie się drobnoustrojów z systemu kanałowego. Leczenie endodontyczne polega na usunięciu zakażonych tkanek, oczyszczeniu kanałów zębowych, ich prawidłowym ukształtowaniu, a następnie szczelnym wypełnieniu biokompatybilnym materiałem.

Powtórnego zabiegu endodoncji wymaga ząb sprawiający problemy mimo wcześniejszego leczenia kanałowego. Najczęściej są to dolegliwości bólowe, które skłaniają pacjentów do wizyty u stomatologa - choć zdarza się też że ząb wcale nie boli, a procesy patologiczne uwidaczniają się dopiero na zdjęciu RTG zębowym lub na pantomogramie (stąd warto odwiedzać  gabinet w celu regularnych kontroli). Jest to najczęściej zmiana okołowierzchołkowa, czyli zakażenie i związany z nim stan zapalny tkanki kostnej wokół wierzchołka zęba. Taka zmiana po wielu latach może przekształcić się w torbiel, która również zwykle nie daje żadnych dolegliwości bólowych.

Źródłem procesów patologicznych i dolegliwości zębów po leczeniu kanałowym najczęściej są:

• bakterie pozostawione w kanale lub w okolicy okołowierzchołkowej
  • występowanie kanałów, które nie zostały odkryte przy pierwotnym leczeniu
  • kanały które nie zostały do końca wyleczone z uwagi na trudny dostęp oraz brak możliwości technologicznych (mikroskopy są w użyciu dopiero od  kilku lat)
  • złamane narzędzie endodontyczne zalegające w korzeniu
  • ponowna głęboka próchnica zęba
  • przeniesienie zakażenia z innych, sąsiadujących korzeni
  • złamanie/pęknięcie korony

Klinika Stomatologiczna Endodoncja Szczecin Szczecinie przywiązuje ogromną wagę do rozwiązań, które umożliwiają skuteczne przywrócenie funkcji naturalnym zębom Pacjenta. Dzisiejsza endodoncja daje w tym zakresie niemal nieograniczone możliwości dzięki zastosowaniu zaawansowanych urządzeń diagnostycznych, mikroskopu, oraz precyzyjnych technik wypełniania kanałów.

W zakresie leczenia endodontycznego w Szczecinie wykonujemy:

Dentysta Szczecin - Zarezerwuj wizytę

Rezerwacja telefoniczna
Rezerwacja online

© Dentysta stomatolog Dr-gajda.pl Szczecin - Wszelkie prawa zastrzeżone. Polecane usługi: protetyka, ortodoncja, licówki, wybielanie zębów, tomografia komputerowa, endodoncja.